echt gras en kunstgras ???? discussie

In Nederland is een hele discussie rond het kunstgras. Ik ben een voorstander van een competitie van echt en kunstgras. Want ik ben van mening dat voetballen moet je kunnen op verschillende ondergronden. en iedereen die tegen het kunstgras is geeft elke keer een mooie excuses zoals , De bal rolt en stuitert anders, De groei van de kindervoetjes is slecht, te veel blessures ...etz.

Vroeger speelde we tennis op echt gras nu spelen we tennis competities op verschillende ondergronden.
vroeger speelde we hockey op echt gras nu spelen we hockey op kunstgras. 1 voor 1 gingen hockeyclubs over op kunstgras ook de clubs over de hele wereld gingen over op kunstgras. Nu weten de clubs en de spelers niet beter spelen op kunstgras.
En niemand hoor je als iemand een blessure heeft niemand wijst met zijn vinger naar,, het komt door,,, De voetbal is bang voor veranderingen en die mooi excuses bij de voetbal dat hoor je niet bij de hockeyclubs en tennisclubs.

en de meeste amateur voetballers voetballen vaak in de zaal en op het veld of op straat dus ook verschillende ondergronden.
en op echt gras stuitert/rolt de bal ook elke keer anders bij sneeuw, regen, droog gras , bevroren, hoog/laag gras .

Ik zeg door gaan met kunstgras en echt gras en hybride
mvr-pec, 19-08-2017 16:20
Wat een onzin verhaal. Als echte voetbaldeskundigen zeggen dat technisch voetbal op kunstgras niet goed mogelijk is, dan denk ik dat dat ok echt zo is. Ok trainers van teams die op kunstgras spelen zijn van mening dat echt gras voor better voetbal noodzakelijk is. Dus web met dat ku(ns)tgras.
GerFeyenoord, 20-08-2017 11:26
Beetje jammer Ger dat je de mening van mvr afdoet als onzin. Hij vraagt naar de mening van anderen, en er staat 'discussie' achter die vraag. Jij geeft nu jouw oordeel over zijn mening ...
BartV, 20-08-2017 19:59
Als je zelf gevoetbald hebt dan weet je wel beter.

Ik vind dat het voetbal "puur" moet blijven en gewoon op echt gras gespeeld moet worden, zeker zolang het in de rest van de wereld niet geaccepteerd wordt.
In de meeste europese landen is het in de hoogste klassen zelfs verboden, dat zal neem ik aan niet voor niks zijn.

Daarnaast hangt er ook nog een beetje een waas rond of het wel gezond is.
Ook dat is een zaak die dan eerst onderzocht moet worden.
Wel gek vind ik dat je dit bij hockey niet hoort.

Van mij moeten we in de ere- en eerste divisie kunstgras verbieden, alleen al voor de oneerlijke concurrentie.
Treebeekenaar, 21-08-2017 07:21
Vind het allemaal wel een beetje vreemd. Eerst wordt er gesproken dat echte voetballers van het straatvoetbal komen. En nu kunnen ze alleen maar op het gras voetballen volgens mij is het allemaal onzin we hebben op dit moment gewoon niet genoeg talent in Nederland.
jleusink, 21-08-2017 15:28
@ Treebeekenaar

Ik heb zelf gevoetbald bij 3 clubs 1 club jeugd+senioren( 4de klasse zondag )op echt gras en bij die andere 2 clubs ( 2de klasse zaterdag en zaterdag Hoofdklasse) op echt gras en kunstgras nu voetbal ik in de zaal... ook verschillende ondergronden en in de jaren die ik voetbal heb ik maar 3 blessures gehad en de ergste was op gras dubbele been breuk.

Wat u zelf ook schrijft... U vindt het wel gek dat bij hockey niks hoort over gezondheid etz.....en wat Regi blinker zei ( afgelopen zondag bij studio sport ) is ook een leugen,, We zijn Europees minder geworden en kwaliteit ingeleverd door kunstgras. weet u hoe dat komt niet Nederlandse clubs hebben meer geld om zich te versterken en ze investeren in de jeugd. ( kijk maar naar Engeland , Spanje etz ... TV gelden, de eindpositie van de competitie ) In Nederland zijn TV gelden een lachertje en de beker gelden zijn ook een lachertje , Jeugd opleiding gelden ook een lachertje. DUS CLUBS kunnen niet meten met buitenlandse clubs.

jleusink zegt het ook de meeste profvoetballers zijn van de straat en nu zitten ze te zeuren dat ze alleen op echt gras kunnen voetballen.

Bij Tennis heb je tennissers die beter zijn op echt gras en een andere beter op gravel en de andere op kunstgras. Bij Tennis hebben ze 7 verschillende ondergronden. bij voetbal is de ene beter op kunstgras en andere kan weer beter uit de voeten op een bevroren veld. ( niemand is gelijk en even goed )
mvr-pec, 21-08-2017 19:42
HEEL SIMPEL....IK BEN EEN VOORSTANDER VAN ECHT GRAS BIJ IEDERE CLUB.
Minder onderhoud en minder kosten door kunstgras....mijn neus.
Voetbal speel je in een wei en je moet het gras kunnen ruiken.
Je werkt de competitie toch ook niet indoor af.
Verder wil ik gaan door te stellen dat het dak er af moet.
Het moet regenen en sneeuwen op het veld.
trapatoni1958, 26-08-2017 20:44
Kijk maar eens goed naar het ontstaan blessure Kishna afgelopen zondag.
Ik zeg: oorzaak: Kunstgras. Ben geen dokter, maar op gewoon gras was dit naar mijn mening niet gebeurd.

Weg ermee !!

De lobby (van leveranciers kunstgrasvelden met rubber korrels) heeft ook zijn werk goed gedaan na alle verontruste meldingen over de rubberen korrels. De KNVB doet alsof haar neus bloedt en steekt de kop in het zand, door zich achter het rapport van het RIVM te verschuilen.
Ik verwacht dan ook niets van de actie van topspelers die nu aangeven zo snel mogelijk weer over te stappen op echt gras in de prof competitie...

Tja en logisch dat mr. PEC voor kunstgras is... Hulde daarom voor Bart V (VVV), die, ondanks dat zijn cluppie op een vreselijke mat speelt recht voor zijn mening uitkomt !
Romarjo, 18-09-2017 21:00

Voeg een reactie toe | | Topic overzicht