bel gratis 0800-2040

Over PMA

Sinds 1991

PMA staat voor “Positive Mental Attitude”. Bij ons staat de klant centraal en wordt gewerkt met een flexibele en positieve instelling.

Wij bieden al sinds 1991 kortingen aan op diverse producten en verzekeringen. De PMA zorgverzekering was het grootste zorgcollectief van Nederland.

Iedereen kan gebruik maken van deze voordelen en acties.

Over PMA

Onze partners

Duurzame samenwerking

Als intermediair werken we samen met diverse verzekeraars. Daarnaast werken we samen met verschillende partners om korting op producten en diensten aan te kunnen bieden. Wij gaan voor een duurzame samenwerking. Zo werken we met veel verzekeraars en partners al tientallen jaren samen.

Ook zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe en duurzame samenwerkingen waarmee we onze relaties extra voordeel kunnen bieden.

PMA en enkele  partners

Transparantie

Bij PMA zijn we graag transparant. Over anderen, maar natuurlijk ook over onszelf.

Toezicht

PMA wordt gecontroleerd door de AFM (Autoriteit Financiële Markten). Dit betekent dat wij een WFT-vergunning (Wet Financieel Toezicht) hebben. DE AFM controleert of we alle regels naleven en/of we voldoen aan alle gestelde transparantie-eisen.

De AFM is niet de enige toezichthoudende autoriteit. De NZa (Nederlandse Zorgautoriteit) ziet er op toe, dat de informatie van verzekeraars, zoals die op onze website verschijnt, correct is.

Dienstverlening

De dienstverlening, die PMA aanbiedt, vindt u terug in onze dienstenwijzer »

Beloning

PMA ontvangt voor haar werkzaamheden als intermediair een beloning van de verzekeraar. Daarvoor onderhandelen wij met de verzekeraars om uitstekende voorwaarden en scherpe tarieven te krijgen.

Voor deze vergoeding geven we advies, zijn we een aanspreekpunt, verzorgen de marketing en verrichten diverse ondersteunende werkzaamheden.

Beloningsbeleid medewerkers

PMA heeft een beheerst, transparant en eerlijk beloningsbeleid opgesteld. Hierdoor waarborgen wij, dat klanten zorgvuldig worden behandeld en medewerkers zich niet laten leiden door financiële prikkels.

De medewerkers van PMA krijgen een vast salaris en een reiskostenvergoeding. Er is geen variabele beloning (o.a. bonus). Bij het bepalen van de beloning houden we onder andere rekening met persoonlijke kwaliteiten, leeftijd, ervaring en opleiding.

Individuele medewerkers van PMA hebben geen financiële prikkel om een klant een product te adviseren, dat niet in het belang van de klant is en ontvangen geen vergoeding per product.

Voorkomen van onzorgvuldige klantbehandeling

De intentie van de wetgever is te borgen, dat medewerkers van PMA in hun handelen het lange termijn belang van de organisatie en de klant voorop stellen en niet hun persoonlijk belang laten prevaleren. PMA is van mening, dat met haar governance model, maatschappelijke betrokkenheid, bedrijfscultuur, sturingsmodel (o.a. op klanttevredenheid) en de afwezigheid van verkoopbeloning, het klantbelang en daarmee ook het lange termijn organisatie belang voldoende geborgd is.

Zorgvuldig omgaan met data

PMA gaat zorgvuldig om met uw data. Hoe we hiermee omgaan, leest u in:

 
PMA logo
 

Bezoekadres

Kerklaan 2
2911 AD Nieuwerkerk a/d IJssel

Contact

T: 0180 - 32 02 64
E: klantenservice@pma.info

PMA biedt korting voor iedereen. Ingeschreven in de Kamer van Koophandel onder nummer: 29043684 en geregistreerd bij de AFM (Autoriteit Financiële Markten) onder de Wft (Wet op het financieel toezicht) vergunningsnummer: 12003892.